paragona

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

korta berättelser om hästar jag ridit

Av Lisa Fager - 7 augusti 2010 19:26

Sjöängens Ringo - Aponny

     

Ringo var min första(?) riktiga sköthäst. Han var en shettlands ponny på 103cm i manken. vet inte när han är född. Han och jag startade vår första riktiga tävling på vi startade fältävlan vilket han gillde :) Jag red honom under 2007 - 2008 och vi han få några fina placeringar tillsammans. men jag blev förstor och blev tvungen att välja mellan honom och en annan ponny... eftersom jag var förstor så slutade jag med honom. Va och hälsade på honom och då slog benen i marken x)

saknar honom verkligen!<3


Twyford Tolucca -Bponny

     

Loka var en speciell ridskolehäst som jag öppnade ögonen för.(2008-2009) Hon var en ponny som var väldig nervös och hon måste slängt av mig över 100 ggr. Men hon är den jag älskade mest av alla jag ridit. jag fick börja ta hand henne flera dagar i veckan för att träna henne, vilket inte hjälpe. Hon var hinderrädd och huvudskygg. Mest underbara ponnyn jag har ridit. Utan henne hade jag inte vart där jag är idag! Med henne blev jag säker, trygg, balanserad och därmed en bättre ryttare. Men p.ga av henne problem lades hon ut till salu men ingen kom och tittade på henne. Hon fick fong när gräset började komma efter julen och avlivades 29 maj 2oo9 av hovbensförsänkning.

Mirakelponni!<3 


Karen - Cponny

 

 Karen red och tävlade jag under tiden Loka var sjuk. En supergo ponny med hjärtat på rätta stället! Hon var helt underbar! Har inte så mycket mer att säga om henne... men hon fick tyvär avlivas p.g.a fel med hennes bakben.

vila i frid<3


Anna - Bponny

 

Kom efter Lokas död och jag fick låna henne över sommarlovet p.g.a att hon inte var riktigt inriden och bockade mest och kunde inte höger galopp. Anna blev en svin mysig dressyr ponny efter den sommaren! grymt mysig ponny! Hon påstod aha en bakbensskada som inte skulle försvinna och såldes ner till småland där hon blev FULLT friskförklarad! där blev jag irreterad för de sa till mig att hon kommer aldrig mer kunna ridas ! bullshit!:S aja hon hare bra och de är huvudsaken! :D


Karina -Cponny

   

Denna ponnyn var den bästa ungponnyn jag ridit! inte tittig eller något så Cool! Hon och jag har många fina segrar och placeringar! tycker att de är synd att slösa bort hennes liv på en ridskola när hon värd så mycket mer! på bilden var sista gången jag red henne och ni ser att jag är förstor :( 

finaste ponnyn ever !<3


efter de kom Paloma<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

<3

Av Lisa Fager - 10 augusti 2010 18:01

från och med nu finns jag troligen endast på www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se www.ponnyproffsen.blogg.se...

Av Lisa Fager - 10 augusti 2010 08:43

Godmorgon alla läsare     Ikväll kommer jag ta med Kameran så blire lite bilder på hästen men även på min utrustning om nån bryr sig :D<3   ses ! :D ...

Av Lisa Fager - 9 augusti 2010 22:16


Håll besök statestiken uppe!! fortsätt kolla! :D   jag sitter här med Jennifer efter en lång dag i stallet :D myckigt värre! Nästa vecka blire träff me Lilla TRG ! <3   heh ses :D   MÅSTE ha! ...

Av Lisa Fager - 9 augusti 2010 16:46


  Måste bara säga att den här hjälmen vill jag verligen ha! <3 ...

Av Lisa Fager - 9 augusti 2010 11:26

Kul att jag fortfarande får massa besök här men ser helldre att ni kollar den andra bloggen! men fortsätt kolla här de uppskattas alltid! :D www.ponnyproffsen.blogg.se ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards